Lillördag

Onsdag är lillördag här hemma. Helt inofficiellt och egentligen omedvetet. Men onsdagen är en ö bland de två hav vilka måndag-tisdag samt torsdag-fredag utgör. Om vi tar ett djupt andetag måndag morgon och dyker ner under ytan, tittar vi upp för en snabb inandning på onsdag innan vi dyker ner och bockar av torsdag och fredag.
Onsdagen så. Jag kommer hem med barnen strax innan 4 och Jimmy en halvtimma därefter. Sedan är vi hemma tillsammans hela eftermiddagen och kvällen vilket innebär tillsammans-matlagning, sällskap till barnen och tid för plock. Det ser riktigt beboeligt här hemma när båda varit hemma en eftermiddag. Och tack vare både mamma och pappa hemma är barnen lugna och harmoniska. De är också, precis som vi, "mitt-i-veckan-trötta" och somnar utan trubbel. Detta ger oss en kväll för oss själva. Visserligen med, i skrivande stund, varsin dator i knät, men det är ju självvalt. Skönt med självvalt och inte alltid barnvalt.
Om man jämför med exempelvis gårdagen, då jobbet upptog 8-19, är dagen idag en riktig helgdag. Skönt det. Datortomografin är också avklarad sedan sist och vill man ladda batterierna till 100%, då ska man ta med sig kära vänner till älskad plats och bara vara. Det lärde jag mig i helgen som var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0