Dagsvill

Vad är det för dag idag egentligen? En fråga jag ställt mig många gånger idag. Och är det dag eller natt, morgon eller kväll? Det är fler än jag som funderat på det. Mina döttrar till exempel när de skulle lägga sig ikväll. Det är ljust! tyckte Molly. Och vi andra höll med. Så istället för att komma i säng klockan 19 som de brukar, var klockan 20:15 när de somnade med varsin hand i mina två.

Idag har jag vabbat med en frisk Moa. Inatt hade hon så ont i magen och jag var nästan rädd att det var magsjuka på gång igen. Men när hon vaknade i morse klockan 9 blev hon så arg för att inte hon fick gå till dagis när Molly redan var där. Från klockan 10 tyckte hon att vi skulle åka och hämta henne och när vi väl kom hem därifrån vid 15:30 lekte de som aldrig förr. När jag gick hemifrån vid 18 var de fortfarande ute och lekte. Systrarna Karlsson och syskonparet snett mitt emot. En konstig känsla. Här inne satt jag och Jimmy och tittade på varandra. Skönt men konstigt.

Så. Efter nio lediga dagar jobbade jag igår 8-20 för att idag vara hemma. Och imorgon jobbar jag sista dagen för den här veckan. Mycket märkligt. Sedan är det två veckor kvar till nästa lilla lov. Har jag sagt att vårterminen kommer att gå fort? Och för övrigt har jag en helt galen vilding i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0