En dag i taget

Här sitter jag. SITTER. I soffan. Och gör "ingenting". Gör det jag bör göra när jag kommer hem från jobbet. Ingenting. Jag provar på Jimmys sätt att leva. Ignorerar tvätt, damm, disk.... Men samtidigt är han SÅ mycket bättre än jag på att vara med barnen där barnen är. Så nu sitter vi i soffan framför "Tarzan" och äter morot. Jimmy spelar match. Eller ja, inte HAN, men hans lag. Att stå bredvid med armarna i kors och se viktig ut är väl inte att spela match... eller? Det sista han sa innan han pussade hejdå och åkte var "Vad GRAVID du är!" Jaa... Då kan jag med gott samvete sitta här i soffan och kvalitetsumgås med tjejerna. Och när de har somnat sen kan jag med gott samvete sitta på samma ställe, byta ut Tarzan mot "Vänner" och moroten mot något med betydligt mer och annat socker i!
I fredags var vi hos barnmorskan. Hon fick mig att tänka till lite. Summan av det hela är väl "Ingen kommer att tacka dig för att du jobbar ända till förlossningen". Mmm.... vi får väl se. En dag, en vecka i taget.

Kommentarer
Postat av: johannapannan

klok barnmorska!

2012-04-23 @ 19:06:00
URL: http://Johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0