Fokus på bilder.

Nu är vi tillbaka i Halmstad efter några underbara dagar hemifrån. Vi inledde påsklovet med en dag i Göteborg i måndags. Att man inte åker dit oftare ändå. Effektiva var vi i alla fall, då vi lyckades få in en date med min kära barndomsvän Pauline med ny bebis Märta, ett besök på Universeum och en date med Jimmys kompis Tibbe innan vi avslutade kvällen hos min kusin och brudtärna (för 3 år sedan) Emelie med sambo. Det ni! Och Moa var överlycklig, för vi åkte förbi Liseberg 3 gånger!

På bebisfika hos Pauline. Om några månader sitter vi med tre små!


Fina Pauline!!


Några bilder från Universeum:






Och mys hos Emelie och Fredde på kvällen:



När det var läggdags för barnen satte vi oss i bilen och begav oss till Vaggeryd där vi tillbringade tisdagen och onsdagen. Semester! För i tisdags var mor min ledig och vi kunde sitta i solen och titta på barnen och prata ostört och igår var barnen hos favoritmoster så att vi kunde jobba.

Lite bilder på oss två för ovanlighetens skull!




Tisdagskvällen hade vi kvalitetstid på varsitt håll jag och maken. Han med svågern på sportsklubb inne i Jönköping och Milan-Barcelona och jag och syster i soffan framför en film och en skål med godis. Och alla barnen då.


Idag åt vi frukost hos mormor innan vi åkte hem och jag avverkade mitt fjärde och förhoppningsvis sista tandläkarbesök på ett tag. Nu har de skurit bort lite smått och gott runt min visdomstand vilket vi hoppas hjälper, för den var fortfarande inflammerad. Så idag är det flytande föda som gäller vilket innebar välling till kvällsmat för mig när Jimmy åt hamburgare. Och ska han äta godis framför tv:n ikväll så vill jag också ha något gott. I flytande format då. Muffinssmet!

De dagar som är kvar av påsklovet är ganska fullbokade. Imorgon är jag fotbollsänka då Jimmy ska tillbaka till Göteborg, men denna gång med Hallandslaget. På lördag blir det påskaftonsfirande i form av lunch hos Jimmys farmor och farfar innan vi får gäster från Ängelholm på kvällen. Påskdagen förgylls av Uddevalla-vänner som stannar över natten och måndagen avslutas med pyssel ute i Harplinge innan vardagen tar vid. Det känns helt okej. Nu dags att återgå till tv-myset.


Kommentarer
Postat av: johannapannan

Du är ju för skön med dina flytande intag ;-)



kraaam!!

2012-04-05 @ 22:40:54
URL: http://Johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0