Jobba heltid...

Hittills denna vecka känns det som om jag jobbar heltid. Igår var jag hemma 17:45 och idag 17:00. Och det känns! Jag är fullkomligt slut efter en sådan dag. Igår var jag inne en knapp timma och sög kvalitetstid med barnen innan jag åkte till Harplinge för myskväll, men idag värmer jag upp min egen soffa. Självklart somnade jag när barnen sövdes ikväll och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska se till att vakna till liv eller faktiskt gå och lägga mig för natten. Klockan är ju ändå 21:04 liksom... Men något i mig tycker att lite egen tid för mig själv kan jag väl vara värd efter denna dag. Och jag sov ju faktiskt en timma med tjejerna där uppe när jag sövde dem... mmm, vi får väl se.
Veckan är även uppbokad kvällstid av både mig och Jimmy vilket resulterar i att vi inte får någon dag då båda är hemma och kan dela på barn och hushållssysslor utan är man hemma så har man både ock. Och Jimmy får jag väl säga hej till på fredag. Tur att veckorna ser olika ut! Denna vecka är vi bokade som följer:
Måndag: jag i Harplinge för "pyssel-kväll" (=sitta i soffan, äta go-fika och bara tjöta)
Tisdag: Jimmy fotboll, Leikin
Onsdag: Jimmy fotboll, Hallandslaget
Torsdag: jag bokcirkel
Fredag: Äntligen en gemensam aktivitet, nämligen grillgäster i form av goa vänner.
Sedan är helgen obokad. SKÖNT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0