Söndag kväll...

En kväll då många har ångest. Inte jag. Jag gillar söndagskvällar. Barnen sover, vi sitter och kikar över veckan som ligger framför och ingen förväntar sig någonting av en. Skönt!
Helgen har varit lugn. Obokad. Började visserligen intensivt efter en intensiv vecka, men gårdagen och idag har varit obokat lugna. I fredags när barnen var hämtade åkte vi hem och plockade upp en granne. Med bilen full fick karlarna släppa av mig och tjejerna hos Bettan med barn. Inser nu att jag inte hade kamera med mig! Jaja, det inträffade, även om det inte fastnade på kort. Det var väldigt mysigt att äntligen få till en liten träff! Buss hem till Jimmy och granne som varit duktiga i bådas trädgårdar. När båda familjerna var fullbordade blev det en grillkväll hos oss. God mat och trevligt sällskap!
Igår trotsade vi min och Jimmys brakförkylningar och slog ihjäl förmiddagen på badhuset. Det gick betydligt smidigare än väntat då båda barnen hoppar i hej vilt och åker vattenrutschbanor själva! Det faktum att jag väger mindre i vatten bidrog också till att det inte var så jobbigt. Men väl hemma ramlade vi ner i soffan hela familjen. Vilade så mycket vi kunde. Trots det blev det sängen vid 22-tiden trots dagens namn...
Idag har vi inte heller gjort särskilt mycket. Jimmys Leikin har slagit Skrea på hemmaplan och vi tjejer var och handlade. När Jimmy var på Sannarp hade vi sällskap av hans far med flickvän. Lyckliga tjejer och avlastad Tilda. Gott det.
Lite fika!
Lite bullbak för att stilla deg-begäret...
Och ikväll kycklingklubbor till kvällsmat!
Och i skrivande stund, söndagskväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0