Vaggeryd

Åh vad jag njuter! Känslan går genom både kropp och själ och fyller hela mig! Jag och tjejerna är i Vaggeryd. Helt utan anledning, och folket här är lediga! Inte alla samtidigt, men i fredags när vi kom hit var mamma ledig, liksom igår och idag. Imorgon är pappa ledig, på tisdag allihop (utom Pia) och på onsdag är Pia ledig. Framförallt är kusinerna lediga. Vilken lycka! Och vilken avlastning! Det enda lilla molnet som drar förbi ibland är Mollys pappalängtan. Hon är ju pappas tjej till 110% och ibland blir längtan allt för stark. Men det finns ju telefon!


För pappa har det lugnt och skönt i Halmstad varvat med Playstation-afton med grabbarna i fredags kväll, fotboll igår, kalas idag och fotboll tisdag och onsdag. Men mellan bollarna har även han semester. Från oss. Vi får se hur länge vi stannar.

Hittills har vi gjort ingenting. Vad gör man när man är överflödig? Att vara överflödig är en ganska trevlig känsla när man är så mitt upp i livet som jag är just nu med alla barn både utanför och innanför magen i kombination med ett jobb där allt går i 110. Att då för en stund få vara överflödig är balsam! Jag läser. Lagar mat. Idag blev det fisksoppa till oss här hemma. Vi går till affären och blir kvar där i en timma p.g.a. att man känner allt och alla. Vi spelar Yatzy. Jag surfar utan anledning. Sådana saker. Jag har förvisso rättat igenom 4ornas läsprojekt, men annars är det relativt lugnt på jobbfronten. Jag har dessutom hunnit med lite kvalitetsprat med distanskollega och på tisdag blir det bebismys med världens sötaste Flora. OCH jag har beställt barnvagn! Det kanske är på tiden när det står v.32 i gravidkalendern... Vad det blev för någon? En Britax B-smart 4.

I skrivande stund ser det ut såhär när jag tittar ut genom altandörren:


Och jag har gett mig på ett nytt projekt, nämligen cake pops, vilka står i ugnen för tillfället.


Bild på slutresultatet kommer om de blir lyckade lite senare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0