Vår Valborg!

Är det något jag hinner göra när jag är överflödig så är det att blogga. Fast just nu är jag egentligen inte särskilt överflödig, bara på lånad tid. Barnen sover och mamma och pappa är iväg, så det är jag som har jouren om barnen skulle vakna. Men känslan av att vara överflödig har satt sig. Börjar bli ett tillstånd. Kanske lite farligt med tanke på att vi ju faktiskt inte ska vara här i all evighet, utan bara tills i övermorgon. Men fram tills dess tänker jag njuta av känslan.

Idag har mamma jobbat 13-17, men pappa har varit ledig. Och här har varit sommar! Förmiddagen tillbringades ute. Fika på altanen t.ex.




Som tur är har jag nu fastnat i Wordfeud så jag har något att göra mitt i all överflödighet...



Underbara vår! Mössbeklädd men byxlös...


Magen vill också ha lite sol när det blir varmt!




När mor i huset inte fanns tillgänglig begav vi oss till mors mor för att få lite mat i oss. Inte dåligt av en 87-åring att servera tvårätters till denna skara.


Och ikväll har jag återupplevt min barndoms Valborgsmässoaftnar! Nere vid Hjortsjön med Betels manskår och blåsorkester. Underbart väder och ljuvlig sång. Elden har flyttat ut på vattnet sedan jag var där sist.


Pappa stannade hemma med en jättetrött Molly som sov när vi kom hem och efter att släppt av mig och Moa på Bergstigen åkte mamma och pappa på kalas. Så nu sitter jag här. En dotter sovandes bredvid mig i soffan och en i sängen. Och jag, jag spelar Wordfeud. Kikar på tv. Småäter. Kanske ska läsa lite gravidböcker. Passa på att vara gravid liksom. Det hinner jag ju när jag är överflödig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0