Dagen idag.

Det gäller att bestämma sig. När ingen tid finns, gäller det att bestämma sig. "Nu ska jag blogga" också gör man det. Eller "Nu ska jag kamma mig!" Eller vad det nu kan vara. Också gör man det. Direkt! Annars blir det inte av. DET har jag lärt mig de två tidigare mammaledigheterna i alla fall. Bland annat. Jag har också lärt mig att livet de första månaderna BARA handlar om bebisen. I detta fall barnen. Bara. Allt jag gör har med barnen att göra. Den här gången försöker jag acceptera det, även om jag hör till den kategorin som inte riktigt gillar det där med att någon är SÅ beroende av en som en liten bebis är. Dagen idag har nästan också varit en superwoman-dag. Började med att få i ordning de tre små och mig och traskade till BVC klockan 9 för att få veta att jag skulle vara där klockan 13. Gick till bussen som skulle ta oss till den gamla förskolan där vi hälsade på idag. Mycket folk på bussen, spridda platser och missnöjd Oliver. Buss-byte i stan och till sist framme på Vallås. Jimmy var tvungen att ha bilen idag då urinprov från Oliver skulle lämnas upp till sjukhuset idag. Då stod valet för min del mellan att ha bilen, men då även transportera urinprov till sjukhuset med tre barn, eller ta bussen dit vi skulle. Det blev buss. Hälsa-på och sedan promenad tillbaka till bussen, buss-byte i stan (det har nu hunnit bli 29 grader) och hem 12:45. I med (tack-och-lov!!!) redan förberedd lunch och BVC 13:00 för hörselkontroll av Moa. Molly och Oliver var tvungna att vara HELT tysta, vilket de faktiskt var! Stressmoment för superwoman... Hem, i med resten av lunchen som inte hanns med och sedan fikabesök i form av farfar, Emine, gammelfarmor och gammelfarfar. Detta resulterade i att jag kunnat sitta ner hela eftermiddagen då Emine tog över tjejerna helt! Från lek till kvällsmat och bad. Underbart! Jimmy hem ett par timmar innan kvällens fotboll och när det var dags att natta tjejerna lämnade jag Oliver till grannen. Lugn och skön nattning och nu sitter vi här. Jimmy nyss hemkommen, Oliver sover i mitt knä. Och jag borde sova. Men jag njuter. Och avslutar det jag bestämde mig för. NU ska jag blogga! Och det gjorde jag!

Kommentarer
Postat av: Lina

Grattis till fina oliver! Ett tips när det gäller att åka buss till vallås från fyllinge. Ta bussen till euorostop och byt till 31 där, hur smidigt som helst. Jag gör alltid så när jag och barnen åker till fyllinge.

2012-08-20 @ 21:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0