Det gäller att bestämma sig!

Det blir väldigt rörigt när man inte bloggar så ofta som man vill och borde... I min förvirrade amningstillvaro inser jag att jag missat att visa lite bilder från sommarens bröllop! Jag får helt enkelt börja med att bjuda på lite bilder därifrån innan jag ger mig på nu-rapportering... Ni är ju några stycken som följde min lilla panik inför detta evenemang med tanke på min nuvarande storlek i förhållande till bröllopsutstyrsel o.s.v. Såhär blev det i alla fall. På vägen ut ur kyrkan delades det ut solglajjer. Kolla in hur snygga vi bidde i dem!!
 
Här har vi brudparet, nygifta på kyrktrappan. Otroligt vackra! Och vädret hade de på sin sida hela dagen också!
 
Brudgum med the best men!
 
Hela brudföljet, förutom näbbarna... Tjusigt värre. 
 
Syskonen Jonsson. Snygga som få... hahaha...
 
 
Bruden med sina svägerskor, mina kusiner.
 
Det funkade hur bra som helst att ha Oliver med sig, mest tack vare familjen som ställde upp och turades om att ha den lille knähunden hos sig. Nog om bröllopet och hopp fram i tiden. Snarare fram till i fredags. I fredags var jag superwoman! Trots utebliven nattsömn gjorde jag mig i ordning och åkte till jobbet för en kopp kaffe och ett hej på förmiddagen. Tjejerna var hemma med farfar och Emine. Därefter snabbt till BVC för vägning och mätning av lille klumpen som nu blivit 5 kg! (Det var Molly när hon var 2 månader). Efter det, hem, i med lunch och vidare färd mot Äventyrslandet med grannfamiljen. Jimmy och grann-mannen jobbade, så vi mammor fick klara oss själva med tre tonåringar och fyra barn under 5 år. Det gick hur bra som helst! När karlarna jobbat färdigt kom de till undsättning. 
Priset för fredagens bravader fick jag betala i lördags när jag kände mig som om jag blivit överkörd av tåget. Helt färdig! Trött, ont i ryggen och lagom mör. Moa började dagen med kalas och när hon skulle hämtas tog Jimmy Molly med sig, och sedan var de borta tre timmar. Saker i hela huset, men jag tog Oliver och gick och la mig. Och sov. Och sov. Och sov. TACK! Så här fina var tjejerna när de kom hem igen (från familjens dag på Stadsbondgården) och högg in på lördagsgodiset. 
 
Efter ett par timmars sömn överlät jag Oliver till Jimmy och började röja! Vilken tillfredsställelse det kan vara att få undan allt och inget som ligger överallt! Det hinns ju INTE med när alla tre barnen är hemma med bara mig direkt... Söndagen bjöd på varmt sommarväder, så vi var inte sena med att följa med grannarna till havet för årets sista (?) stranddag. Roliga vågor att bada i var det i alla fall!
 
 
Alldeles nu sitter jag och njuter av lugnet och tystnaden som är SÅ mycket lugnare och tystare när dagarna är så stormiga. Egentligen borde jag väl gå och lägga mig, men när ska jag då sitta och slö-titta-på-tv, vila i soffan eller för den delen - blogga? Lite, lite, lite egentid behöver jag. Nu är det vardag. Och dagen idag, den får nog bli ett eget inlägg!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0