5 i 1...

Priset jag får betala när jag är så dålig på att ta mig tid att blogga är ju att jag får skriva om så mycket när jag väl skriver... Dagens i-lands-problem. Helst av allt skulle jag slänga ner ett inlägg så fort vissa tankar slår mig, men det blir liksom aldrig så... I alla fall. Vi kör ett race. Here we go.

Sedan sist har vi avnjutit ännu en vecka i denna så snabbt snurrande tid! Förra helgen hann vi med en riktigt kvalitativ familjedag i solen med bland annat fotbollsspel på baksidan. Helt underbart!




Också lite graviditetsuppdatering för er som är nyfikna på det... Såhär ser jag ut. Ibland. Beroende på var och hur bebisen befinner sig. Jag är just nu i vecka 21 och får fortfarande på mig mina vanliga jeans. Jag mår som vanligt och njuter av sparkarna. I torsdags kände Jimmy sparkar för första gången. Fantastiskt. Det också.


Sedan den största händelsen här de senaste dagarna så klart. Molly fyllde 2 år i fredags! På BVC-kontrollen blev de osäkra på om hon fyller 2 eller 3 eftersom hon pratar som hon gör och beter sig som hon gör. Alltid roligt att höra. Stolt mamma tog med sig två "duktiga" töser därifrån för att ladda kalashelg.


I fredags fick de vara hemma från förskolan och vi levde upp till födelsedagen till 100% med tårtbakning och busfabriken innan vi kalasade med min mamma, pappa och bror med flickvän. Bättre födelsedag kunde hon nog inte få skruttan. Och igår fortsatte vi med Jimmys familj. Så firad, det har hon sannerligen blivit. Nästan så att jag tröttnat på kalas nu...



Dagen idag var lika familjär och underbar som förra söndagen. Trots världens brakförkylning med feber (igår) för min del,  blev det ut i snön som gällde idag på morgonen. Skottning och bus i vallarna innan förmiddagsfikat.


För övrigt har Moa gjort bio-debut med Jimmy idag och på eftermiddagen blev det en mycket mysig och trevlig stund på stadsbondgården med pulkor och fika med bästa grannfamiljen. Kvalitet!

I skrivande stund laddar vi för sista veckan innan sportlovet, hoppas på att få vara friska då vi hostar ikapp här hemma. Jaa... det är väl det just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0