Varvar ner...

En dag kvar, för min del lektionsfri, innan sportlov! Ett av de lov då jag som lärare faktiskt är ledig! De flesta andra är ju fyllda av diverse studiedagar och liknande, men nästa vecka är blank. Så när som på planering för de veckor som ligger framför då såklart. Men jobbar jag undan duktigt imorgon kan jag vara desto mer ledig på lovet. Vi flyr fältet nästa vecka, töserna och jag. Vi ska vara med i extreme home make-over nämligen. Fast utan kameror och programledare... Jimmy och svågern ska renovera köket minsann! Och när pappa fick höra detta tog han ledigt och ska komma ner han också. Litar han inte på sina svärsöner...? ;) Så på söndag lämnar jag, Moa och Molly köket i Jimmy, pappa och Morgans händer och åker hem till Småland. Det ska bli riktigt mysigt! Det var längesen vi var där nu, i julas. Och skönt också att det bara är en vanlig vecka. Dagarna äts inte upp av folk som fyller år eller vad det nu kan vara för anledning till att man åker dit annars... Och när vi kommer hem har vi ett nytt kök! Fantastiskt!

Annars är allt bra här tycker jag. Ap-förkyld är jag, och somnar titt som tätt, men det hör väl till dessa graviditetsveckor. Barnen mår bra och snorar ikapp med mig och Jimmy sitter uppe för länge på nätterna och spelar playstation som vanligt... I helgen blir det kalas för svärfar imorgon och ett par dagar med syster med familj när de kommer ner för att dumpa Morgan här och sedan drar vi. Spännande...

Längtar efter våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0