Vardagen!!!

Nu är den här, vardagen! Många åsikter finns om denna ständiga följeslagare och många tankar utbyts, framförallt på jobbet, nu när vardagen är tillbaka. Vår slutsats, i mitt personalrum, är att det viktigaste av allt egentligen är att trivas med vardagen! Det är ju trots allt den som upptar de flesta av våra dagar! Så hur ska vi kunna vara nöjda med tillvaron och trivas med livet om vi inte trivs med vår vardag?!!? Och OM vi inte trivs med vår vardag, varför inte göra något åt det då? Ibland kan jag bli väldigt trött på människor som klagar. Det är ju bara DE som kan göra något åt sin situation! VAD blir bättre av att klaga? Om det nu är så hemskt att vara tillbaka på jobbet som är piss, varför inte söka sig ett annat jobb? Börja läsa? Skaffa sig en genomfestlig hobby som väger upp jobbet? ELLER, varför inte testa att ställa följande frågeställningar till sig själv:
-Finns det NÅGOT jag kan göra för att förbättra min situation?
-Finns det NÅGOT någon annan kan göra för att förbättra min situation?

Eller helt enkelt bara försöka att sluta älta och tänka positivt! Hur lätt som helst va.... nej, jag vet. Men man vinner på det i längden!

Så, behöver jag ens skriva att jag trivs med vår vardag? Jag vågar nog påstå att jag aldrig känt mig mer harmonisk och i balans än vad jag gör just nu. Jag stormtrivs med att bo i hus, jag kan nog inte förklara hur mycket det betyder för mig att slippa bo i lägenhet! Jag väljer att plocka allt positivt med mitt jobb, fokusera på det och trivas där! Barnen hemma är inne i en helt fantastisk period då de leker hur bra som helst tillsammans och är glada, tillfreds och harmoniska. Jag får helt plötsligt saker och ting, som jag själv väljer, gjort! Våra scheman är hur bra som helst och arbetet lagom fördelat över veckan så ingen dag är tyngre än någon annan, vilket också bidrar till att hålla mig i balans. Jag omger mig med människor som GER energi och inte de som TAR den. Jag är medveten om vad jag mår bra av och ser till att ägna mig åt det. Vissa perioder är bara så härliga! Och det bästa av allt är man kan VÄLJA om man vill ha det härligt eller inte!

Nog om det och lite redovisning av vad de senaste dagarna bjudit på. Molly blev frisk så hon kunde vara på dagis torsdag och fredag förra veckan och i helgen har vi haft finbesök från Åhus! Supertrevligt och härligt med vänner man känner så bra att man kan utforma tiden så alla blir nöjda!

Fyra barn och lika många vuxna är liiiiiiiiiiiiiite för många runt vårt lilla stackars köksbord, men det går!


Såhär trevligt sällskap var vi tydligen.... gästerna somnade! ;)


Denna vecka vi är i just nu är en intensiv vecka. Jimmy tränar Leikin måndag och tisdag och har öppet hus på jobbet på onsdag. Fredag - söndag har han talangläger med Hallandslaget och på lördag jobbar även jag då vi har öppet hus på jobbet. Då gäller det verkligen att suga på de där härliga egen-minuterna mitt i alltihop. T.ex. just nu. Disk och kläder på golvet får vara. Jobbet kan vänta. Jag ska krypa upp i soffan med lite kvällsmat och en minst lika god bok! Det ni!


Kommentarer
Postat av: Linda

Näääääää, men så får man inte göra! Jag är inte jättehet när jag sover kan jag konstatera ;)



Tusen tack för mysiga dagar med UNDERBART sällskap. Puss!

2012-01-16 @ 20:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0