Det bidde ingenting!

Ingen bebis. Snopet. Jag som trodde jag var gravid och skulle ha en liten bebis. Ack så fel jag hade... Eller? Någonting sparkar i magen och gör att jag ser ut som en förvälld padda, men vad det är, det vet jag inte. Allt det där "Vi måste bara hinna göra det och det" är gjort. Och här sitter vi. Snopna. Rastlösa. "Vad hände" liksom. Ingenting. Dagarna före BF väntade jag. Det gör jag inte längre. Vi får helt enkelt börja planera livet nu. Kanske boka en resa? Bestämma hur vi ska fira semestern. Det är ju trots allt juli helt plötsligt. Jag vägrar tänka så, men om drygt en månad börjar Jimmy jobba igen. Vad ska jag göra då? Speciellt om det inte blev någon bebis! I skrivande stund leker Moa doktor på golvet bredvid mig, Jimmy klipper häcken och Molly gör vad hon kan för att vara i vägen för honom. Semestermysigt sitter vi på altanen, hör gräsklippare och humlor och känner doft av grill. Ikväll blir det em-final och pizza. Vad ska man hitta på imorgon då? Det kanske är det här som är semester på riktigt. Att inte veta om morgondagen kommer eller ej, ta dagen som den kommer. Om den kommer.

Kommentarer
Postat av: johannapannan

Det är klart den kommer.

"Du glömmer de här extra dagarna när bebisen väl är ute" säger folk och JA det stämmer.. (säger jag igen och påpekar (eventuellt igen) att Z kom +15. ) Klappa magen lite extra, njut av de där fötterna som sparkar inifrån, njut av att få vara riktigt riktigt otymplig och försök ladda batterierna. Rätt som det är smäller det. Eller så blir du igångsatt. Pepp!!

2012-07-01 @ 19:28:38
URL: http://Johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0