En ovanlig måndag

Först lite uppdatering av mag-size:
Egentligen en helt vanlig måndag idag, men det ovanliga med det hela är att det är min sista jobbmåndag. Inte bara sista jobbmåndagen före sommarlov som för många andra (lärare), utan faktiskt sista jobbmåndagen på obestämd tid. Om en vecka är det sommarlov. Eller mammaledighet. Förmodligen sommarlov. Sedan vet jag inte när jag jobbar nästa gång. Det känns ganska skumt! Jag har inte förstått det riktigt ännu. Det kommer väl i efterhand. För sent. När jag inser att det är för sent för att faktiskt njuta av de här vardagliga vanliga dagarna. Snart är de blott ett minne. Idag har jag jobbat 8-18:30. Det är skönt att vara på jobbet och ha något att fokusera på. Något annat än krämpor och väntan. Där fylls tid och huvud av allt annat än just det. Tack vare det minimala innehåll på de återstående dagarna tror jag det kommer bli en bra vecka. Imorgon är våra 5or på sin nya skola vilket betyder att jag kan rensa skrivbord och skåp. Tömma stället. Lite övning inför avslutningen och allmänt avslut på alla fronter. Onsdag likaså. Det trappas ner. Det händer mindre och mindre för varje dag. På torsdag jobbar vi dubbelt, min 4a-kollega och jag. Skönt! tänkte jag. Då slipper jag möblera klassrummet inför avslutningen på fredag. Slipper lyfta och bära saker och ting. Tills jag träffade henne på APT:n idag. Igår kväll bröt hon armen... jaja. Vi får väl sitta på varsin stol och peka på vad barnen ska göra. Väl hemma från APT:N idag, 19:40, hörde jag Jimmy och barnen där uppe. "Var är mamma" sa Molly, och jag gick in i lekrummet och stängde dörren. Det var så skönt att slippa nattningen för en gång skull idag! I skrivande stund är Jimmy iväg och ser Sverigematchen och jag sitter i soffan framför densamme. Huset är tyst, jag är färdig för natten och har planerat somna här i soffan innan slutsignalen ljuder. 4 arbetsdagar kvar. 17 dagar till beräknad förlossning.
Och Moa höll på Sverige idag:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0