Provocerad!

När det inte finns så många måsten att klura på i vardagen klurar jag på annat som kommer upp i tillvaron. Ett exempel är saker jag blir provocerad av. Barn som inte somnar på kvällen till exempel. Men det är inget problem idag, så det lägger vi åt sidan. Något annat som provocerar mig är människor som inte frågar innan de tar sig friheter. Eller förväntar sig att JAG ska ställa den fråga de själva av någon anledning har svårt att få ur sig. Det kan vara någon som är hemma och hälsar på och slänger ur sig "Ni har en påse kola i skåpet". Jaha?! Och?! Då förväntar sig människan i fråga att jag ska ställa frågan "Vill du ha?". Istället för att han eller hon frågar rakt ut "Får jag en kola?". Av ren provokation vägrar jag att göra så. Vill du ha något, fråga! Vill du göra något, fråga! Kan ha med vissa agressiva gravidhormoner att göra, men ju mer jag tänker på det, desto mer känner jag att det är så jag tycker. Oavsett hormonellt tillstånd. Så det så.
De här sista dagarna innan tillvaron kommer att upptas av ny familjesituation till 100% njuter vi. Av lite allt möjligt. I lördags hade vi t.ex. en barnfri kväll då vi var ute och åt, bara Jimmy och jag.
MYCKET god mat, trevligt sällskap och kvalitetsprat som INTE handlade om barnen (för en gångs skull när man väl kommer ut). Efter restaurang gick vi vidare för drink/latte-intag och fortsatt mys. Trots ösregn.
Igår när mamma och pappa åkt hem begav vi oss till närmsta stora gräsplan där Moa och Jimmy spelade fotboll och jag och Molly slog oss ner för att läsa bok. Mys!
Idag efter dagis hade vi packat mellanmålet i en kylväska och åkte upp till Galgberget en stund. Det är fantastiskt att vara tillsammans hela familjen! Jag suger på varenda sekund.
Tack vare ett väldigt långsamt tempo på dagen är det helt okej att bli av med Jimmy några timmar till fotbollen på kvällen. Vid 20:00 sov barnen och sedan dess har jag suttit i soffan med godsaker att äta, böcker att läsa, wordfeud att spela och tv:n som sällskap. Jättemysigt. Snart kommer livet intas av en ny liten en som vill ha, och som jag vill ge, all uppmärksamhet, dygnet runt, och då vill jag känna att jag njutit av dagarna innan hans/hennes ankomst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0