Sommarlov!!!

Dagen igår var den sista. På hur länge som helst. Jag vet inte hur länge. Oavsett om jag hade haft bebis i magen eller inte hade det varit slutet på en era. Klockargårdsskolan. En dag som skolavslutning är så full av känslor åt alla håll. Jag var mest nervös över att inte kunna vara med p.g.a. bäbisen, men det gick bra. Mycket fokus på avslutningen i kyrkan som jag höll i och spelade till. Det gick väldigt bra. En mycket duktig klass att sjunga hade vi i år. Därefter en massa, massa hejdå, tårtor och kramar. Så många att man inte riktigt kan ta in dem alla. Just igår kändes ingen saknad direkt, det kommer nog efter ett tag. Igår var ju egentligen bara en vanlig fredag.
Värre var det att säga hejdå till kollegorna. En och annan tår lämnade ögat när jag för sista gången körde från det som varit min arbetsplats i lite över ett år. Jag hade anställning där till 20/6 och efter det var min framtid oviss. Nu är den inte mer oviss än att jag inte vet när, var, hur eller vad nästa jobb innebär.
Men det känns avlägset. Vad som inte känns avlägset är bilderna nedan. Igår var vi ju tvungna att kalasa på lite jordgubbstårta mitt i allt altanbygge som satt igång medan jag åt tårta ute i Söndrum. Pappa kom nämligen ner igår.
Morfar och Moa njuter av sommarlovsvädret på altanen som byggdes förra gången han var nere.
Tjejerna hjälpte också till igår kväll innan de somnade, vi åt pizza och Sverige åkte ur EM.
Alldeles nu sitter tjejerna här bredvid mig och ritar och skriver medan vi väntar på att tiden ska gå. Jimmy och pappa bygger trädäck. Om en stund ska vi ta bussen in till stan och möta upp mamma som kommer med tåget.
Ikväll blir det det sista barnfria restaurangbesöket på ett tag för mig och Jimmy då vi fått barnvakt och restaurangbesök av mor och far i bröllopsdagspresent. Tackar så hjärtligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0