Student!

Idag känner jag mig som en student! En dag i veckan har jag förtroendetid, d.v.s. sådan arbetstid som kan förläggas var och när och hur man vill. Vanligtvis är det på fredagen men denna vecka är det idag, alltså torsdag. Eftersom att det är skolavslutning nästa fredag har jag nu kommit till den punkt då det ligger en hel del press på saker som ska bli gjorda. Jag har också någonstans satt upp målet för mig att idag ska allt "administrativt" bli färdigt! Jag satt till 22:00 igår med skriftliga omdömen och känner att jag ser ljuset i tunneln och nu är det alltså dags att försöka slutföra. Klockan är 8:45 och jag har till 15:45 på mig, då resten av familjen kommer hem. Och här sitter jag. Framför Aftonbladet, Hallandsposten, Skillingaryd.nu, Facebook osv, osv, osv. Med en stor kopp kaffe och ett paket Ballerina. Lite Familjeliv blir det också. Jag får inte börja vänta på bäbis ännu. Får inte börja vänta på bäbis ännu. Får inte börja vänta på bäbis ännu.... Ibland vill jag bara få ut den. Jag är så nyfiken på vem det är! Och jag ser så mycket fram emot en förlossning! Men i nästa stund inser jag att om detta nu är sista gången (? ;)  ) vill jag njuta till tusen innan den kommer ut! Och samtidigt vill jag jobba färdigt innan den kommer. Jag håller ju trots allt i skolavslutningen nästa fredag och det vore trist att missa. Så, inte för mycket tanke på bäbis alltså.
Tillbaka till det jag SKA göra då... Det är lite som att sitta hemma med en hemtenta när man var student. Bäst gjordes dessa tentor under press. När det var en dag kvar till exempel. Men jag vet ju inte när jag har bara en dag kvar just nu. "Du är i vecka 38 och barnet betraktas nu som fullgånget. Får du värkar i denna vecka så förhindrar man inte förlossningen från att komma igång." Nää.... Men det kan ju också vara 5 veckor kvar liksom. Nä, mer kaffe och Ballerina. Här ska jobbas.

Kommentarer
Postat av: Linn

Vilka problem du har ^^

2012-06-07 @ 15:42:50
URL: http://knyttsak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0