Lojal!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag är nog en av de mest lojala anställda som finns. I alla fall på min arbetsplats. Hittills har jag lyckats pricka in barnens influensa på jullovet, magsjuka för både mig själv och barnen på sportlovet, inflammation i visdomstand fredag (då jag är lektionsfri) över hela helgen och nu, när det är en dag kvar till påsklovet, är jag brakförkyld! Vilken anställd! Ställer inte till något besvär med frånvaro alls! Och tur är väl det, för vikarier finns det inga. Och det finns inget värre än att vara hemma och veta att man sätter sina kollegor i klistret!
Idag visade dessutom jag och min klasskollega prov på stor lojalitet mot vår arbetsplats då vi stannade kvar nästan 2 timmar för att moppa vatten från en aldrig sinande toalettstol som läckte vatten medan jour-människan yrade runt efter en kran att stänga av vattnet på. Det är tur att man kan ta livet med en klackspark och skratta åt eländet! Trots tidigare nämnda brakförkylning och efterdyningar av dagens och veckans 3e tandläkarbesök. Men inte det sista. På skärtorsdagen ska jag tillbaka och skära lite. Det låter ju passande. Tanden får dock sitta kvar, som det ser ut nu, men skinnet runt om ska skäras bort. Inget jag ser fram emot, men inte heller något jag tänker låta kasta någon skugga över mitt stundande påsklov som imorgon kväll vid denna tid trätt i kraft.
För övrigt är jag allmänt lycklig över alla bebisar som ploppar ut och avslöjas är på G! Alldeles lyckorusig och VÄLDIGT nöjd med att vara en av dessa. Tre bebisar utploppade denna vecka och hur många som helst på G. Vårigt på något sätt!
I skrivande stund är klockan 20:50. Jag är iordninggjord för natt och ska snart göra barnen sällskap i drömmarnas värld. Vansinnigt trött. Men nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0