Stafett-dag!

Idag när vi andra var i princip färdiga för jobb och dagis slog det mig att Molly, som annars frågar 06:05 om det inte är morgon snart, inte ens var vaken. Inte bra. Och mycket riktigt. 38.2 i feber och ett vardagspussel skulle lösas på två minuter. Därav vår stafett-dag. Jimmy åkte och lämnade Moa på dagis och jobbade sin första lektion. 9:30 stannade bilen utanför vår dörr och vi byttes av. När jag slutade 14:00 hämtade jag Moa för att åter igen ställa bilen utanför vår dörr och det var Jimmys tur att återvända till jobb och utvecklingssamtal. När bilen stod utanför dörren nästa gång var klockan 19:20 och jag hoppade in i den för att tillbringa kvällen i Harplinge med mysiga tjejer för "pyssel-kväll". Pysselväskorna stod i alla fall i hallen. Hela kvällen. Nu är klockan 22:41 och sängen kallar. Imorgon blir det jobb som vanligt för oss båda. Hoppas jag. Molly har sedan klockan 9 i morse varit feberfri och som vanligt, så vi utgår från det.

För övrigt har Moa lärt sig cykla idag! Hon har inte övat särskilt mycket, men jag orkar inte springa med henne. När jag sprungit bredvid två varv runt lekplatsen utanför utan att hålla i cykeln och påpekade det för henne, insåg hon att hon kan. Jag hjälper henne på, sen cyklar hon. Och cyklar. Och cyklar. Utan stödhjul. Mamma-hjärtat sväller av stolthet. "Jag är superduktig!" Jaa, det är hon!

Nä. Nu sängen. Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0