Vab på Mörtvägen...

Betydligt smidigare än vab på Kornhillsvägen, två våningar upp! Nu kan vi ju vara ute, trots sjukling. (Den där som är nerbäddad under den rosa filten).


Och tack och lov verkar denna kräksjuka bara beröra en av oss... Känslan och tankarna som kommer när man 00:45 väcks av en 3-åring som med mag-sjuke-panik i rösten säger "Jag har ont i magen!!!". Man hör liksom på rösten att hon ska kräkas. Tur det, då kan man sikta... Så natten till måndagen blev det gästrummet för mig, Moa och en stor spyhink. Stackarn spydde och spydde och spydde. "Det är jobbigt mamma!!!" Och ingenting kan man göra. Dagen igår gick långsamt. Men tack vare vårt nuvarande boende kunde vi gå ut i solen en sväng för att Molly skulle få springa av sig lite, och vi alla skulle få i oss en liten nypa frisk luft! Och som guldkant på tråkdagen var det rolig post! Både från lilla mamma och cdon. Det gillar vi.

Dagen idag har varit en riktigt bra dag. Den där dagen då man är hemma för att man måste p.g.a. ev. smittorisk. Visserligen kan man inte träffa någon eller gå någonstans där man kan träffa folk. Men barnen är tillräckligt pigga för att leka och leka och leka och jag har gått här hemma och plockat. Dammsugit. Tvättat sådant där man tänker att man ska tvätta någon gång när tid finns. Torkat bänkar. Sorterat kläder. Intensivumgåtts och lekt med barnen emellan varven. Njutit av solen!


Barnen lekte kanonbra även ute, och jag kunde sitta i mitt soliga hörn med min cdon-bok från igår.


Ikväll blev tvättstugan dagis. Moa är fröken och Molly barn och här är det dags för middag.


Inatt går våra riskabla "24 timmar sedan sista spyan" ut och jag hoppas få en vardaglig stressa-iväg-morgon imorgon. Två arbetsdagar. Sedan helg och därmed 3 veckor kvar till nästa lov...

Kommentarer
Postat av: johannapannan

har ni bara 24 timmar efter sista spyan/lösbajandet? Här gäller två dygn, på vissa ställen gäller tre..



Verkar härligt att bo i hus, ett lite annat liv än det i lägenhet. kram!

2012-03-07 @ 06:00:48
URL: http://Johannapanna146.wordpress.com
Postat av: Tildisen

Klart jag menar 48 timmar! Kan inte räkna bara...



Jo, jag ÄLSKAR vårt boende nu! Kan inte förstå hur jag stod ut förut!!! :)

2012-03-07 @ 20:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0