Ingen vecka är den andra lik...

Det är väl huvudet på spiken när det gäller vårterminen. Det är någon ledighet eller idrottsdag eller förändring varenda vecka. Jag har inte en enda "vanlig" vecka kvar. Denna vecka är som bekant "lov" torsdag och fredag, men det är även en vansinnigt intensiv transportsträcka tills dess! "Föder du snart?" undrade Jimmy idag när jag kom hem. Nä, det gör jag inte. Men kanske att jag ramlar ihop i en enda hög! Schemat denna vecka ser ut som följer för min del:
Måndag: Jag jobb 8-18:30, kom hem 19:30 och avlöste barnvakter som haft barnen då jag jobbat och Jimmy haft fotboll. Hem, natta barn och ramla ihop i soffan samtidigt som jag försökte förbereda tisdagsmorgonens lektion.
Tisdag: Jag jobb 8-16:30, kom hem 17:00 och avlöste Jimmy som då åkte och tränade fotboll. Jag sketslut. Molly 39,9 i feber. Ställa sig och laga middag, med Molly i famnen med denna jättemage och hoppas på det bästa.
Onsdag: Jag jobb 8-14:30, dagis stängt. Moa sjukhuset och min heltidskollega på Kanarieöarna. Jag lämnar ansvaret för barnen imorgon helt till Jimmy. Han får lösa det! På kvällen åker Jimmy på fotbollsläger för att återkomma lördag eftermiddag/kväll.
Som tur är får jag sällskap. Jag vet inte hur och när men jag vet att min familj kommer att droppa in här från och med torsdag någon gång. Och när det väl händer kommer jag väl sitta i något hörn och räkna gröna gubbar i luften. Så känns det. Men sedan är ju även denna vecka avklarad. Nedräkning. Klara av. En vecka i taget. En dag i taget. En timma i taget vissa dagar. Hoppas vi slipper mer krupp så det fungerar att sova själv med barnen tills avlösarna kommer. Någon som avlöser mig for once. Det ska bli skönt. Helgen ska bli underbar. Det känns dock långt dit.
Graviditetsmässigt är jag stor. Otymplig och tjock. Jag ser inte mina fötter. Och det är 6 veckor kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0