Kalas, kalas, kalas!

Ett blandat inlägg med lite av varje, men mest kalas!
Vi börjar med kalas nummer ett, förra söndagen. Tårta nummer ett, fyra ljus och en Moa som inte riktigt förstod att det var födelsedag på gång.
Lite vardag där emellan. Så här somrig och glad är Molly på mornarna på väg till dagis. Apan och dockan ska med såklart!
Vardagen den här veckan har inte varit så vardaglig tack vare sommarvädret! Det känns som semester mellan jobbvistelserna tycker jag. Både måndag och onsdag tillbringade vi eftermiddagarna vid havet. Hela familjen Karlsson har nu badat i havet. Underbart!
Däremellan blir det mycket trädgårdmys! Bäbismys. "Nu är det sommar mamma, nu ska bäbisen komma ut" tycker Molly.
För att återgå till kalastemat så var det dags för barnakalas igår. "Inga killar får komma mamma". nähä... Så tjejkalas it was. Vädret var på vår sida, för fem minuter efter kalasslut började det regna.
Idag slöt vi kalascirkeln med gräddtårta. Moa fick bestämma "pålägg". Jordgubbar, hallon, blåbär, smultron, marsipan.... Mmm... Det blev allt utom smultron.
Det underbara trädäcket har verkligen använts flitigt denna somriga soliga semestervecka, så även idag. Far min är på jobbet känd som min magiska pappa. Och det är han! Underbara trädäck!
Familjen Karlsson i nuläget. 4 stycken. Vi får se hur länge till det är så.
Jag blir mer och mer gravid tycker jag. Jättegravid. Ont i ryggen, otymplig och "dann". Vankar fram och kan inte stå eller gå särskilt länge i taget utan att sitta ner och vila. Det är frustrerande! Och barnen förstår ju inte det riktigt. Så nu får jag börja boka in sällskap när Jimmy inte är hemma. Hoppas vi löser dagarna som är kvar. Tre veckors jobb med elever kvar. En vecka i taget. En dag i taget. Men först, imorgon fyller Moa år och då är vi lediga hela familjen. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0