Kristi Himmelsfärd 2012

Tjo och hej. För er som tycker gravida magar är intressanta att analysera bjuder jag här på en innan jag hoppar på helgredovisningen.
Tagen förra helgen, alltså i vecka 34.
Visserligen är ju inte helgen slut ännu, men imorgon vid denna tid ersätts helgnjutning av jobbångest. Eller? Jag har denna helg bytt ut maken mot familjen från Vaggeryd. I onsdags lämnade Jimmy oss och i torsdags kom mor, far, Pia, Hugo och Alice. Vi fick massor gjort! Alice och Hugo tog hand om Moa och Molly och vi andra gjorde nytta. Var och en på sitt vis. Jag som blir mör och stum som en 90-åring så fort jag gör fysiska saker har hållit mig till stillasittande aktiviteter mestadels. Mycket datafix har blivit gjort. Foton och filmer bland annat. Pia har sytt gardiner till altanen bland annat.
Igår, när solen strålade från en blå himmel, underhöll Pia barnen medan jag och mamma fixade hemma. Lekrummet gicks igenom, låda för låda, garderob för garderob. SÅ skönt att slänga saker som inte används!!! Och på altanen hänger bebiskläderna på tork...
Uteprojektet denna helg var trädäcket i hörnet. Och fika i solen. Underbart!
Jag bidrog med provsittning av nya stolar i alla fall...
...och hjälpte till att montera bebisklädernas byrå...
Idag har bebisrummet gjorts lite mer i ordning med byrån med bebiskläderna i på plats, vagn iordningplockad och bäddad och rummet lite mer möblerat för att passa Karlsson-medlem nr. 5. Morgan och Anton har också anslutit sig till oss här nere i Halmstad och Jimmy har hämtats hem från Götalandsläger där han är förbundskapten för Hallandslaget. Och trädäcket är färdigt.
Så gott vi ska ha det där i sommar!!!
En del inköp har det alltså blivit denna helg. Bland annat nya möbler till altanen. Stolarna kommer in i veckan, men bordet har invigts ikväll. God mat, trevligt sällskap och bra bord. Härlig kväll.
För två timmar sedan satt vi som ovan. I skrivande stund har alla lagt sig utom jag och Jimmy. Han sitter och tjurar över fel vinnare i någon fotbollsfinal ikväll. Hela huset är fullt av folk. Familjen Wetter får plats i gästrummet tack vare våningsäng och dubbel uppblåsbar madrass. Pappa sover på tältsäng i bebisens rum. Mamma sover i Mollys säng och Molly får sova mellan mig och Jimmy inatt. Jodå, vi får plats! 11 personer. Inga problem. Nu blir det sängen även för mig.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Å så härligt att få så mycket hjälp! :) Mycket fick ni gjort också! Både altanen och det nya bordet var superfint!

2012-05-20 @ 17:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0