MIN fredag!

Fredagarna är verkligen mina denna termin! Jag disponerar själv över dem! HELT själv! På en 75%-ig lärartjänst ska jag göra 8 timmar förtroendetid i veckan. Dessa ska göras kvällar eller helger. När man har småbarn infaller dessa timmar nattetid, vilket i alla fall för mig innebär en tid då min hjärna i princip inte fungerar alls. Så för att få något gjort har jag valt att förlägga några av dessa timmar på fredagen, som på mitt schema ser ut som "ledig". MEN så är icke fallet. Däremot disponerar jag själv över tiden. Ville jag sitta fyra timmar igår kväll och två i tisdags så har jag två att göra idag t.ex. Nu är det sällan så smidigt att tiden går på ett ut, oftast jobbar man ju som bekant som lärare betydligt mer än så, men i alla fall. Summan av kardemumman är att jag är "ledig" idag. Ledig att sitta hemma i soffan. Barnen är på förskola och Jimmy jobbar på jobbet. Och jag skriver omdömen för mina juveler. Dagen igår tillbringade jag med årskurs 5 på lägerskola. En jobbdag 8:15-23:00 blev det. Ösregn och samarbetsövningar, godis och lekar. Mycket mysigt att få göra något annat tillsammans en gång än att bara vara i klassrummet och försöka få dem att göra det jag vill.
En "vanlig" vecka jobbad nu på länge. Förra veckan jobbade jag en dag och nästa vecka blir det tre. Vårterminen är ju full av lov hit och dit och upp och ner. Sammanlagt har jag 15 vanliga arbetsdagar kvar. Inte för att jag räknar ner....
Jag har varit usel på att blogga nu på ett tag, så jag vet egentligen inte om jag ska göra något försök att ta igen det jag missat. Men förra helgen var vi i alla fall i Falkenberg hela familjen. Mamma, pappa, syster + familj samt bror med sambo. 8 vuxna och 5 barn på Hotell Strandbaden. Det var supermysigt och härligt att bara vara och vara tillsammans! I helgen som kommer blir det Vaggeryd (igen!) för mig och tjejerna när Jimmy får hit min bror och min svåger för att se J-södra slå HBK. Mycket Vaggeryd-sällskap blir det! Först min "semester" där över Valborg och lite till, sedan Falkenberg förra helgen, Vgd lördag-söndag denna helg och över Kristi himmelsfärd kommer alla hit. Jimmy är på läger då, och jag tar tacksamt emot allt sällskap och hjälp jag kan få. Jag är TJOCK nu! Otymplig och stel. Därav soff-sittar-fredagar nu för tiden istället för dammsugning mellan rättningarna.
Jaa, nää, nu blir det till att jobba vidare. Bjuder på lite bilder innan dess. Rekordmånga faktiskt:
Jag extraknäckte som bad-val i badhuset i Falkenberg!
Kusinmys i rutschbanan!
Stormig golf
Anna och Jimmy kalasar på tårtan som intogs till Mattias och mammas ära (fast hotellvistelsen var p.g.a. pappas kommande 60-årsdag).
Moa och Molly gör det de är bäst på; väcka folk!
Pappa-Molly-mys i sängen.
Tänk vilken lycka att ha kusinerna vägg-i-vägg!!!
Syster tar igen sig på balkongen...
Fika-töserna
Syskonen Jonsson.
Mattias och Anna
Vecka 33 eller något
Morgontrötta Karlssonsystrar
Tillbaka i Halmstad där nya vagnen anlänt! Molly provsitter min nya leksak :)
Och för att påminna om att sommaren faktiskt var här för en vecka sedan lite drygt:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0