Nedräkning

Nu börjar nedräkningen på allvar. Det är inte många vanliga jobbdagar kvar. Och det är skönt. Det går jättebra att jobba, men i kombination med det liv som pågår hemma är det kanske lite mycket. Men varför gå hem när det inte är jobbet som är det mest ansträngande? Jag ser ingen vits med det. Jag "vilar" mer på jobbet än hemma! Och nu ser jag ljuset i tunneln!
Nu är det vecka 22, vilken ser ut såhär:
Måndag: Föräldraledig tack vare/p.g.a. Moas födelsedag
Tisdag: Administrativt jobb p.g.a. femmornas frånvaro på klassresa
Onsdag: Vanlig arbetsdag
Torsdag: Vanlig arbetsdag
Fredag: "Ledig" (från skola och elever. Planering och framförallt omdömesskrivning tar jag med mig hem.)
Vecka 23, nästa vecka ser ut:
Måndag: Vanlig arbetsdag
Tisdag: Vanlig arbetsdag
Onsdag: Ledig. Nationaldagen.
Torsdag: "Ledig" (från skola och elever. Planering och framförallt omdömesskrivning tar jag med mig hem.)
Fredag: Idrottsdag
Vecka 24, sista veckan:
Måndag-Torsdag: "Vanliga" arbetsdagar, så vanliga de nu kan bli en skolavslutningsvecka då allt "bara" ska göras färdigt.
Fredag: Avslutning
Sedan dagarna här hemma och helgerna däremellan, de får man försöka orka med så gott det går med hjälp av vänner, familj och bekanta runt omkring. Det blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0