En ultimat dag.

Finns sådana? En ultimat dagis-dag skulle för min del se ut som följer. Tror jag. När jag lämnat töserna vid 9-tiden tar jag en promenad med en sovande Oliver i vagnen. Vid 10-tiden dyker vi hem, han sover fortfarande och jag kan ta en snabbdusch. Därefter dyker det in lite sällskap till 10-kaffet och den sena frukosten. Det är så skönt att slippa göra sig själv i ordning och känna att man måste äta när man har fullt sjå med att få på tjejerna kläder och få i dem mat. Framförallt nu när de själva ska bestämma vad de ska ha på sig. Framförallt nu när de ofta kommer fram till att de vill ha samma kläder! I alla fall. Sällskap till 10-kaffet. Med bebis eller ej spelar ingen roll. Fram till lunch kanske. De två timmar mellan lunch och hämtning hade jag velat lägga på sådant jag försöker komma ihåg att jag gillar att göra. Spela piano. Fixa med foton. Böcker om barnen som jag vill skriva i. Lite sådant. Är vädret på min sida tar jag gärna en promenad med en sovande Oliver i vagnen på väg till dagishämt också. På vägen hem från dagis får tjejerna gärna vara kreativa och hitta på saker att göra och vid 15 är det lagom att komma hem för att äta mellanmål. Då har jag fått vara bara bebis-mamma lagom länge för att tycka att det är lite mer okej att pussla, leka med lera, måla, baka, vara sjuk och plocka fram två miljoner leksaker för att sedan vara fredsmäklare fram till middagen. Har jag varit förutseende nog finns det mat att värma till middag. Här någonstans tappar jag fokus på hur en ultimat dag skulle se ut. Jag vet inte varför.
 
Nåväl. Hittills idag har jag lämnat töserna, tagit en promenad med en sovande Oliver i vagnen. Vi dök hem nu, han sover fortfarande och jag har tagit en snabbdusch. Just nu inväntar jag sällskap till 10-kaffet. Trevligt! Vi får hoppas dagen fortsätter lika ultimat trots Jimmys jobbdag som slutar 20:00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0