Njuter.

Tisdagen är den dag då jag njuter som mest. Då har det varit några intensiva dagar med alla barn hemma och inte mycket tid för att andas. Reflektera. Som jag så gärna gör. Men så sällan hinner. Förrän det blir tisdag. Idag behövdes det kanske extra mycket eftersom gårdagen slutade på akuten med Oliver som fick krupp. Ibland vill jag vara liten själv och slippa vara den som ska vara stark och ordna upp och trösta. Men det gick bra. Lite inhalation där uppe så var vi snabbt hemma igen.
 
Tisdagen är första dagen på veckan tjejerna är på förskolan och då pustar jag ut lite. Jag vill ju finnas för dem hela tiden när de är hemma, så när de inte är hemma kan jag lyssna inåt. Den obligatoriska "jag-har-lämnat-barnen-på-förskolan-promenaden" var extra skön idag eftersom jag visste att ett gnistrande nystädat hem väntade mig när jag kom tillbaka.
 
En kopp kaffe i det glänsande köket och sedan lite musicerande med Oliver bredvid.
 
Just nu ligger han och snörvlar i vagnen och jag ska snart hämta hem de två energiknippena. Då får jag njuta av dem och deras kommentarer och upptåg. Nu njuter jag av tystnad...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0