Här & nu eller där & då?

Det är egentligen ingen fråga, för jag önskar att jag hela tiden vore här & nu! Ju äldre jag blir ramlar alla klyschor i hela världen på plats. Livet är verkligen det som pågår runt omkring medan vi planerar livet! Sedan sitter man där, "oj då, var det DET som var livet?". Som mamma till en bebis får jag ofta höra hur mycket jag ska njuta och hur fort tiden går och att man kommer sakna småbarnstiden och små barn små bekymmer osv osv... Men jag tycker det är ganska svårt att njuta vissa dagar. (Och nätter framförallt!!!) Njuta av något jag egentligen inte gillar särskilt mycket är svårt. Jag älskar mina barn! Men jag älskar inte att pussla, äta lerkakor, spela memory, putta på en gunga eller leka titt-ut 10 timmar om dagen. Så är det. Och jag accepterar mig för det! Men jag vill ändå njuta av här & nu så mycket jag kan. Här & nu är trots allt det enda vi vet att vi har! Just nu är mitt här & nu en fotbollstränande älskling, 3 sovande barn, en mysig filt i soffan och ett gäng böcker av olika slag runt omkring mig. Och jag njuter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0