Självvalt

Det mesta i livet är självvalt. Jag försöker tänka så när jag nu, 20:30 en måndagskväll, tar fram jobbet för att försöka få lite gjort. Mitt yrke är det bästa tänkbara, men just nu, visar det sin baksida. Det är inte lätt att få något gjort medan barnen är vakna, därför måste jobbet bli gjort så fort barnen somnat. Nu. Eller snart. Moa kämpar fortfarande mot John Blund. Som tur är kan jag sitta bredvid och jobba. Eller ja, jag jobbar ju inte nu... Känslan av att det alltid finns något jag borde göra är baksidan av detta yrke. Men det är en så liten del. Jag älskar mitt jobb. Så jag ska inte klaga. Jag bara konstaterar! För så fort man klagar, då kan man göra något åt det. Och lösningen på det jag klagar över är att byta yrke och det vill jag inte, så var det bra med det. Livet börjar gå mot ljusare tider nu. Hoppas jag. Tror jag. Imorgon vet jag. På återseende då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0